Tuesday, September 16, 2008

Penah rase bahagia??



bagaimana rasanya bahagia??
korang bahagia tak??
bahagia dengan siapa?
bahagia dengan family?
bahagia dengan pasangan masing2?
bahagia ngan isteri/suami dan anak2?
bahagia dengan kerja/cita2 ??
bahagia dengan diri sendiri?

agak2 korang la..ader tak yang tak pernah rase hidup bahagia?
hmmm..mungkin ader..mungkin tidak...
me??
alhamdulillah...buat masa ni..me rase bahagia sangat..
disamping family..
disamping kawan2..
juga disamping yang tersayang....

perkahwinan...apa yang korang paham tentang perkahwinan?
kenapa terjadinya perkahwinan??
adakah perkahwinan kerana Allah?
adakah lahir dari dasar cinta dua hati?
atau dari paksaan keluarga??
atau untuk menutup mulut orang keliling yang tak berhenti nak mengata??
ataupun dari perasaan cemburu melihat orang disekeliling dah berkahwin?
atau..
atau..
atau..

terlalu banyak sebab boleh kita senaraikan...

benarkah perkahwinan atas dasar cinta itu penting???
perlukah cinta sebelum perkahwinan??
ataupun cinta selepas perkahwinan itu lebih indah???
hmmmm...






p/s:jiwang plak me...ader sebab nyer me jadik macam ni..nanti me citer dalam next post..
kisah seorang sahabat....



3 comments:

deck said...

semua orang pasti pernah raser bahagia walaupun bahagia yang diraser itu di ikuti dengan raser dukacita dan sengsara... langit tidak selalunyer cerah dan tidak selalunyer gelap :)

oleh itu,bersyukurlah dengan kesempatan yang diberikan untuk merasai nikmat bahagia tu dengan aper cara sekali pun sementara rasanyer masih sempat untuk dinikmati kerana raser bahagia itu pastinya suatu hari akan tawar jua akhirnya... cuma masa menentukan.

RiaNa said...

kenapa rasa bahagia itu akan tawar?
kenapa tak cuba untuk mementenkan rase bahagia itu?
banyak cara untuk bahagia dan kekal bahagia..kan?? ;-)

naima_imma said...

kak yan... xtahan ayat mu...
for me, at this moment lar, org memang bahagia ngan family...
tapi x dapat bahagia ngan yang tersayang lar... huhuhu...

nampak jer seri pengantik kak yan dah...